σεμινάρια διαλογισμού

Τι είναι ο διαλογισμός

Ο διαλογισμός αρχίζει με το να είσαι χωριστά από το νου σου, να είσαι παρατηρητής.

Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αποσπάσεις τον εαυτό σου από οτιδήποτε.

Αν ατενίζεις το φως, φυσικά ένα πράγμα είναι σίγουρο, δεν είσαι το φώς. Είσαι εκείνος που το κοιτάζει.

Η παρατήρηση είναι το κλειδί του διαλογισμού. Παρατήρησε το νου σου, απλώς παρατήρησε οτιδήποτε κάνει ο νους.

Μην τον ενοχλείς, μην τον καταπιέζεις σε ότι σε αφορά, μην κάνεις τίποτα.

Απλώς μείνε παρατηρητής και το θαύμα της παρατήρησης είναι διαλογισμός.

Καθώς παρατηρείς, σιγά – σιγά ο νους αδειάζει από σκέψεις όμως εσύ δεν αποκοιμάσαι, αποκτάς περισσότερη επαγρύπνηση, περισσότερη επίγνωση.

Καθώς ο νους αδειάζει εντελώς, όλη σου η ενέργεια γίνεται φλόγα αφύπνισης.

Αυτή η φλόγα είναι το αποτέλεσμα του διαλογισμού. Έτσι μπορείς να πεις πως ο διαλογισμός είναι ένα άλλο όνομα για την παρατήρηση, χωρίς να κρίνουμε και να αξιολογούμε.

Οι περισσότεροι από μας τον περισσότερο καιρό κατευθυνόμαστε, κυριαρχούμαστε από τις σκέψεις ή από τα συναισθήματά μας, και νομίζουμε ότι είμαστε αυτές οι σκέψεις ή τα συναισθήματα.

Διαλογισμός είναι η κατάσταση της απλής ύπαρξης, της απλής βίωσης, χωρίς καμία παρέμβαση από το σώμα ή το νου. Είναι η φυσική κατάσταση την οποία έχουμε ξεχάσει να προσεγγίζουμε.

Απλώς παρατηρώντας, αμέσως φεύγεις από το νου…

 

Οδηγίες για τον διαλογισμό

Πως να ξεκινήσετε…

  • Συγκεντρωθείτε και προσπαθήστε να αισθανθείτε το σώμα σας. Στρέψτε την προσοχή στην αναπνοή σας και ακολουθήστε τα κύματα της εισπνοής και εκπνοής, καθώς μπαινοβγαίνουν μέσα από τα ρουθούνια, καθώς φουσκώνουν και χαλαρώνουν την κοιλιά σας. Όταν οι σκέψεις σάς αποσπάσουν, προσπαθήστε να επανασυνδεθείτε με την αναπνοή σας, χωρίς να αγωνιάτε για την παρουσία τους. Φερθείτε στο μυαλό σας με ευγένεια, σταθερότητα και αγάπη. Είναι σαν ένα μικρό κακομαθημένο παιδί. Πρέπει να μάθετε πότε να είστε αυστηροί και πότε να χαλαρώνετε μαζί του.
  • Μην κοιμάστε. O ύπνος δεν είναι διαλογισμός. Είναι ξεκούραση. O διαλογισμός είναι εγρήγορση, παρατήρηση, συγκέντρωση.

● Διαλογιστείτε 2 ώρες μετά το φαγητό.

  • Κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, υιοθετήστε μια ορισμένη νοοτροπία: Μην κρίνετε, έχετε υπομονή, ανοίξτε το μυαλό σας, έχετε εμπιστοσύνη στη σοφία και στην καλοσύνη σας, μη σκέφτεστε τα αποτελέσματα, ζήστε τη στιγμή και, τέλος, αφήστε τα όλα πίσω σας και τα καλά και τα κακά. Μάθετε να βιώνετε συνειδητά κάθε λεπτό, όπως ακριβώς είναι.
  • Και μην ξεχνάτε… κανένα βιβλίο ή άρθρο δεν θα σας μάθει να διαλογίζεστε.
  • Μόνο με τη συνεχή πρακτική θα βρείτε την άκρη στο λαβύρινθο του μυαλού και της ψυχής σας.

 

Η εμπειρία του διαλογισμού

Όπως η ανάπτυξη οποιασδήποτε ικανότητας προϋποθέτει εξάσκηση, έτσι και στο διαλογισμό απαιτείται εξάσκηση προκειμένου να επιτευχθούν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Σήμερα, όλο και περισσότερα άτομα συμπεριλαμβάνουν στην καθημερινή τους ρουτίνα την άσκηση σε κάποιο είδος διαλογισμού, είτε ως αποτελεσματικό αντίδοτο για το άγχος είτε ως μια απλή μέθοδο χαλάρωσης.

Η καθημερινή εξάσκηση σύντομα γίνεται μια φυσική και εύκολη συνήθεια, η οποία σας ανταμείβει γενναιόδωρα για την προσπάθεια που κάνετε.

meditation-quotes-2

karolina-antar-kiya-arkali-0779-web


Yπάρχουν πολλές διαλογιστικές μέθοδοι που απαιτούν κάποιος να είναι καθισμένος ή ξαπλωμένος και ήσυχος. Αλλά για τους περισσότερους από εμάς το στρες που έχει στο σώμα-νου το καθιστά δύσκολο. Χρειάζεται να απαλλαγούμε από τις εντάσεις μας, πριν προσπαθήσουμε να έρθουμε σε επαφή με τον εσωτερικό μας κόσμο. Οι ενεργειακοί διαλογισμοί του Osho σχεδιάστηκαν σταδιακά,με επιστημονικό τρόπο, ώστε να μας δώσουν τη δυνατότητα να εκφράσουμε συνειδητά τα καταπιεσμένα μας συναισθήματα και να μάθουμε την παρατήρηση των μοντέλων των συνηθειών μας, με ένα καινούργιο τρόπο.

Μερικές απ’ αυτές τις τεχνικές είναι:

  • Ζazen Meditation ή Διαλογισμός Ζαζέν: Ο διαλογισμός Ζα Ζεν που μεταφράζεται σαν “σιωπηλό κάθισμα” ή “κάθισμα στη σιωπή.” Χρησιμοποιούμε αυτόν τον όρο από τη παράδοση του “Zen” επειδή με τον συνηθισμένο όρο ”διαλογισμό” που δεν είναι και τόσο ακριβής, οι διάφορες σχολές έχουν πολύ σημαντικές διαφοροποιήσεις που μπορεί να περιλαμβάνουν μέχρι και έντονη κίνηση. Για αυτό επιλέξαμε αυτό τον όρο για το καθημερινό διαλογισμό γιατί δεν είναι απλώς ένα όνομα αλλά συγχρόνως και μια οδηγία (κάθισμα στη σιωπή). Μας υποδεικνύει την στάση του σώματος αλλά και του νου. Είναι ο πιο προσιτός και ελεύθερος διαλογισμός.
  • Διαλογισμός με Μάντρα (ειδικός ήχος – δόνηση) : Είναι περισσότερο σαν προετοιμασία για τον διαλογισμό παρά κανονικός διαλογισμός. Χρησιμοποιούμε ειδικούς ήχους που η δόνηση τους προάγει τη συγκέντρωση. Η βελτίωση της συγκέντρωσης είναι ένα από τα πολλά οφέλη που μπορούμε να έχουμε με την πρακτική του διαλογισμού και της γιόγκα γενικότερα. Αρχίζει να γίνεται συγκέντρωση όταν εισχωρούμε στη δόνηση του ήχου. Ειδικά όταν χρησιμοποιείται τη πρωταρχική και αρχέγονη δόνηση που συμβολίζει το Σύμπαν το απόλυτο “ΩΜ”. Τότε όταν η δόνηση του ήχου δονεί μέσα μας ξεπερνάει τα όρια του διαλογισμού και της συγκέντρωσης και ενώνεται με το Απόλυτο, το Σύμπαν και βιώνουμε την Ολοκλήρωση, την Πληρότητα.
  • Chakra Sounds Meditation
    Στο διαλογισμό αυτό φωνητικοί ήχοι ανοίγουν, εναρμονίζουν και φέρνουν επίγνωση στα τσάκρα, δηλαδή τα ενεργειακά κέντρα. Μπορεί να σε οδηγήσει σε μια βαθιά, ειρηνική, εσωτερική σιωπή. Μπορείς να κάνεις τους δικούς σου φωνητικούς ήχους ή απλώς να ακούς τη μουσική και να νιώθεις τους ήχους μέσα σου.
    Τα τσάκρα βρίσκονται βαθιά μέσα μας, και όχι στην επιφάνεια του σώματος. Θα πας προς τα πάνω και προς τα κάτω στα εξής επτά κέντρα:
    1. τσάκρα της βάσης: το κέντρο του σεξ, στο κάτω μέρος της λεκάνης, 2. τσάκρα του ιερού οστού: ακριβώς κάτω από τον αφαλό, 3. τσάκρα το ηλιακού πλέγματος: πάνω από τον αφαλό, κάτω από το οστό του στέρνου, 4. τσάκρα της καρδιάς: στο
    κέντρο του στέρνου, 5. τσάκρα του λαιμού: στο λαιμό, 6. τσάκρα του τρίτου ματιού: ανάμεσα στα φρύδια, 7. τσάκρα του στέμματος: στην κορυφή του κεφαλιού
  • Vipassana Meditation: Συνδυάζει τον διαλογισμό που είμαστε κανονικά καθισμένοι σε θέση που νοιώθουμε άνετα, με διαλείμματα με συνειδητό περπάτημα, με επίγνωση και ”επιπλέον” βοηθήματα που προάγουν την συγκέντρωση. Υπάρχει και αντικείμενο συγκέντρωσης που συνήθως είναι απλά η φυσική κίνηση, το πήγαινε – έλα της αναπνοής ή την αίσθηση που έχουμε ή ότι άλλο μας βοηθάει στην συγκέντρωση και προάγει την επίγνωση. Είναι πιο εύκολο όταν συντονίζονται και άλλοι με την Vipassana μα και με κάθε διαλογισμό. Για αυτό σχηματίζουμε ομάδες διαλογισμού, τον κάνει πιο βαθή.
  • Dynamic meditation ή Δυναμικός διαλογισμός (εκτόνωση συναισθήματος): Αυτός ο διαλογισμός αποτελεί έναν γρήγορο, εντατικό και βαθύ τρόπο για να καταργηθούν τα παλιά, χαραγμένα στο σώμα-νου μοτίβα, που σε κρατούν φυλακισμένο στο παρελθόν και για να βιώσεις την ελευθερία, την παρατηρητικότητα, τη σιωπή και την ειρήνη που βρίσκονται κρυμμένες πίσω από τους τοίχους αυτής της φυλακής. ”Είναι ένας διαλογισμός στον οποίο πρέπει να είσαι συνεχώς σε εγρήγορση, συνειδητός, με επίγνωση σε οτιδήποτε κάνεις. Το πρώτο στάδιο, αναπνοές΄ το δεύτερο στάδιο, κάθαρση΄ το τρίτο στάδιο, το μάντρα ΄Χου΄. Μείνε παρατηρητής. Μη χάνεσαι. Είναι εύκολο να χάνεσαι. Ενώ αναπνέεις μπορεί να ξεχαστείς΄ μπορεί να γίνεις ένα με την αναπνοή σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να ξεχάσεις τον παρατηρητή. Έτσι όμως χάνεις την ουσία. Ανάπνεε όσο πιο γρήγορα μπορείς, όσο πιο βαθιά μπορείς, φέρε ολόκληρη την ενέργεια σου σ΄αυτό, μείνε όμως παρατηρητής. Παρατήρησε τι συμβαίνει, σαν να είσαι μόνο ένας θεατής, σαν το όλο πράγμα να συμβαίνει σε κάποιον άλλο, σαν το όλο πράγμα να συμβαίνει στο σώμα και η συνειδητότητα να είναι απλώς επικεντρωμένη και να κοιτάζει. Αυτό το να είσαι παρατηρητής πρέπει να μεταφερθεί και στα τρία στάδια. Και όταν όλα σταματούν και στο τέταρτο στάδιο έχεις γίνει εντελώς αδρανής, ακίνητος, τότε η εγρήγορση αυτή θα φτάσει στην κορύφωση της.”
    ”Osho”
  • Nataraj Meditation ή Διαλογισμός Νάταρατζ (χορός): Νάταρατζ είναι η ενέργεια του χορού. Πρόκειται για χορό ως ολικό διαλογισμό, όπου εξαφανίζεται κάθε εσωτερική διαίρεση και απομένει μια αδιόρατη, χαλαρή επίγνωση.
    ”Ξέχνα τον χορευτή, το κέντρο του εγώ γίνε ο χορός. Αυτός είναι ο διαλογισμός. Χόρεψε τόσο βαθιά που να ξεχάσεις τελείως ότι εσύ χορεύεις και άρχισε να νιώθεις ότι είσαι ο χορός. Πρέπει να εξαφανιστεί ο διαχωρισμός μετατρέπεται τότε σε διαλογισμό.
    Εάν υπάρχει ο διαχωρισμός, τότε πρόκειται για άσκηση : καλή, υγιεινή, όμως δεν μπορεί κανείς να πει ότι είναι πνευματική. Είναι απλώς ένας χορός. Ο χορός είναι από μόνος του καλός – όσο διαρκεί είναι καλός. Μετά νιώθει κανείς φρέσκος, νέος. Δεν είναι όμως ακόμη διαλογισμός. Ο χορευτής πρέπει να φύγει, μέχρι να μείνει μόνο ο χορός… Μη στέκεις στην άκρη, μην είσαι θεατής. Λάβε μέρος!.
    Και να είσαι όπως όταν παίζεις. Να θυμάσαι πάντα τη λέξη παιχνίδι- για μένα είναι πολύ βασική. ”Osho”
  • Nadabrahma Meditation ή Διαλογισμός Νανταμπράμα:
    Το Νανταμπράμα είναι ο διαλογισμός που κάνοντας τον ήχο μμμ και μετά με αργές κυκλικές κινήσεις των χεριών, διάφορα αντικρουόμενα μέρη σου αρχίζουν να συντονίζονται και η αρμονία έρχεται σε όλη σου την ύπαρξη. Έπειτα, με το σώμα και το νου εντελώς μαζί, ”ξεγλιστράς από τον έλεγχό τους” και γίνεσαι παρατηρητής και των δύο. Η παρατήρηση αυτή από τα έξω, είναι αυτό ακριβώς που φέρνει ειρήνη, σιωπή και ευδαιμονία.
    ”Στο Νανταμπράμα λοιπόν, να θυμάσαι αυτό: το σώμα και ο νους ας είναι τελείως μαζί και να θυμάσαι  ότι πρέπει να γίνεις παρατηρητής. Βγες έξω από το σώμα και το νου, εύκολα, αργά, από την πίσω πόρτα, χωρίς μάχη, χωρίς προσπάθεια.” ΄Οσσo.
  • Gourishankar Meditation ή Διαλογισμός Γκουρισάνκαρ:
    Ο διαλογισμός διαρκεί μια ώρα και έχει τέσσερα στάδια δεκαπέντε λεπτών το καθένα.
    Ο Όσσο λέει ότι, αν γίνει σωστά η αναπνοή στο πρώτο στάδιο του διαλογισμού αυτού, το διοξείδιο το άνθρακα που σχηματίζεται στο αίμα θα σε κάνει να νιώσεις ότι είσαι τόσο ψηλά όσο το Γκουρισάνκαρ (το Έβερεστ). Το ”ψηλά” αυτό μεταφέρεται στα επόμενα στάδια με το απαλό κοίταγμα, τις απαλές και αυθόρμητες κινήσεις και τη σιωπηλή ακινησία.
  • Μandala Meditation ή Διαλογισμός Μάνταλα:
    Ο διαλογισμός αυτός διαρκεί μια ώρα και έχει τέσσερα στάδια, 15 λεπτών το καθένα.
    Κάθε κύκλος περιέχει ένα κέντρο. Στα πρώτα τρία στάδια αυτής της ενεργητικής και ισχυρής τεχνικής στόχος είναι η ”επικέντρωση”, μέσω της δημιουργίας ενός κύκλου ενέργειας. Έπειτα, στο τέταρτο στάδιο, ακολουθεί η χαλάρωση.
  • No Dimensions Μeditation:
    Ο διαλογισμός διαρκεί μια ώρα κι έχει τρία στάδια. Στα πρώτα δυο στάδια τα μάτια είναι ανοικτά, αλλά όχι εστιασμένα σε κάτι συγκεκριμένο. Στο τρίτο στάδιο τα μάτια είναι κλειστά. Ο διαλογισμός τελειώνει όταν ακούσεις τρία κτυπήματα γκονγκ.
     Αυτός ο ενεργητικός επικεντρωτικός διαλογισμός έχει ως βάση του σούφικες τεχνικές, τις οποίες ανέπτυξε και διεύρυνε περισσότερο ο Όσσο. Καθώς χρησιμοποιείς την αναπνοή και μια σειρά συντονισμένων κινήσεων του σώματος που τις ακολουθεί ο στροβιλισμός, η ενέργειά σου επικεντρώνεται στο χάρα, το κέντρο της ”ενέργειας της ζωής” κάτω από τον αφαλό. Από εκεί μπορείς να παρατηρείς το νου και να βιώσεις την επίγνωση και την πληρότητα -το σώμα κινείται προς κάθε κατεύθυνση, το κέντρο μένει ακίνητο.


Και άλλες…

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟΙ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ

Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε να γνωρίσετε από κοντά τα οφέλη του διαλογισμού, ιδιαίτερα οι νεοεισερχόμενοι στην τεχνική αυτή. Κάθε Tετάρτη στις στις 19:00 το απόγευμα, πραγματοποιούνται οι διαλογισμοί, στους οποίους μπορείτε να συμμετέχετε και οποίοι ανακοινώνονται, στη σελίδα του MeditationTransformation, στο FB.

meditation

Υπεύθυνη σεμιναρίου:

Karolina Antar-Kiya Arkali
Επικοινωνία:
antarkiya@gmail.com
(+30) 6947448267

Επιλέξτε ποια σεμινάρια θέλετε να παρακολουθήσετε.

Ονοματεπώνυμο *

Ημ/νία γέννησης *

Τηλέφωνο *

E-mail *

Διεύθυνση

Οδός *

Αριθμός *

Πόλη *

Χώρα *

Σημείωση

Παρακαλώ συμπληρώστε τους χαρακτήρες/αριθμούς που βλέπετε
captcha

Testimonials

Kiya, θέλω να σε ευχαριστήσω για την υπέροχη εμπειρία που μας χάρισες στο δυήμερο σεμινάριο του ΡΕΙΚΙ 1ου βαθμού. Πέρα από το ρεικι αυτο καθ’αυτό ήταν μιά βιοματική εμπειρία ανοιγματος καρδιάς μοιράσματος αγάπης, σοφίας, διαφάνειας, στάσης ζωής. — Σε ευχαριστώ απο τα βάθη της καρδιάς μου. Ευάγγελος